Serviciul urbanism, amenajarea teritoriului, domeniul public privat
Primăria > Servicii
Serviciul urbanism, amenajarea teritoriului, domeniul public și privat, lucrări publice, investiții, mediu, pază, menținerea, întreținerea și utilizarea pajiștilor
Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina vă pune la dispoziție următoarele informații:
- Atribuții ale Serviciului Urbanism;
- Formulare folosite în activitatea serviciului;
- Situații întocmite de Serviciul Urbanism în anul 2010;
- Măsuri pentru reducerea riscului seismic la imobilele înscrise în Lista Monumentelor Istorice;
- Lista investițiilor aflate în derulare la nivelul orașului Sulina;
- Lista proiectelor propuse a fi realizate în anul 2010;
- Lista proiectelor aflate în derulare la nivelul orașului Sulina, finanțate din fonduri guvernamentale;
- Lista proiectelor aflate în derulare la nivelul orașului Sulina, finanțate din fonduri europene;
- Lista proceselor verbale de constatare a contravenţiilor încheiate începând cu anul 2013.
Program de lucru cu publicul
Marți, Miercuri: 13:30 - 16:00
Joi, Vineri: 09:30 - 12:00
Program de audiențe Arhitect Șef
Miercuri: 10:00 - 13:00
Telefon: 0786 410 655
E-mail: urbanism@primaria-sulina.ro
Atribuții ale Serviciului Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrări Publice, Investiții, Protecție Civilă și Gospodarire Comunală Sulina
Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrări Publice, Investiții, Protecție Civilă și Gospodarire Comunală Sulina are următoarele atribuții principale:
- organizează și execută efectuarea controlului privind disciplina în construcții în conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991, republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
- asigură întocmirea și aprobarea programelor de control potrivit competențelor stabilite prin Legea nr.50/1991;
- stabileste modul de control și modul de centralizare a datelor;
- transmite datele necesare la solicitarea Inspectoratului Județean în Construcții Tulcea, în vederea actualizării și gestionării bazei de date;
- asigură efectuarea de măsurători, întocmirea de relevee și fișe tehnice când sunt necesare Consiliului Local;
- face parte din comisiile de licitații pentru concesionarea, închirierea și vânzarea de terenuri, la solicitarea Consiliului Local;
- eliberează Certificatele de Urbanism și Autorizații de Construire/Desființare la nivelul Consiliului Local;
- urmărește regularizarea taxelor aferente Autorizațiilor de Construire;
- verifică modul de protejare a monumentelor istorice și naturale;
- urmărește aplicarea prevederilor Regulamentului Local de Urbanism și a Planului Urbanistic General în proiectarea tuturor construcțiilor și amenajărilor amplasate în intravilanul orașului, corelate cu evoluția legislației cu caracter general și cea de specialitate;
- analizează și urmărește modul de elaborare a proiectelor de sistematizare necesare dezvoltării orașului;
- urmărește realizarea măsurilor cu privire la protecția mediului și îmbunătățirea aspectului orașului și participă împreună cu celelalte organe locale de specialitate la acțiunile de prevenire a poluării mediului ambient;
- urmărește păstrarea specificului orașului în domeniul arhitecturii și urbanismului;
- prezintă Consiliului Local propuneri privind concesionarea de terenuri pentru construcții de locuințe, industriale, turistice etc.;
- verifică și răspunde la cererile și sesizările legate de terenuri și construcții;
- verifică pe teren și realizează schițele terenurilor propuse pentru închirieri, concesionări și aduce la cunoștința superiorilor, constatările ;
- răspunde de asigurarea utilajelor necesare prevenirii inundațiilor și înzăpezirilor;
- asigură în colaborare cu organele locale ale poliției, întreținerea rețelei stadale, marcarea locurilor de parcare și circulație pentru desfășurarea normală a transportului pe teritoriul orașului;
- verifică și propune aprobarea traseelor de circulație;
- asigură realizarea și îndeplinirea sarcinilor cu privire la sistematizarea teritoriului orașului, ținând seama de dispozițiile în vigoare, sarcinile primite din partea Consiliului Județean și Prefecturii județului Tulcea și soluțiile prevăzute în documentațiile de sistematizare aprobate;
- propune Consiliului Local structura organizatorică de protecție civilă la nivelul orașului;
- întocmește împreună cu comisia de protecție civilă, planul de protecție civilă, planul de evacuare, planul de apărare împotriva dezastrelor;
- gestionează, conservă, întreține și utilizează corespunzător aparatura și materialele din dotare;
- propune Consiliului Local măsuri pentru buna funcționare a sistemului de înștiințare și alarmare a populației;
- organizează, conduce și controlează activitatea personalului care deservește parcul auto;
- urmărește aplicarea și executarea instrucțiunilor, prescripțiilor și tehnologiilor de exploatare, întreținere și reparație a utilajelor;
- urmareste si propune masuri de imbunatatire a activitatii de colectare, transport si depozitare a deseurilor;
- verifică și soluționează reclamațiile și sesizările;
- urmărește menținerea integrității elementelor arhitecturale adecvate, întreținerea și dezvoltarea spațiilor verzi, a parcurilor, aliniamentelor de arbori și a perdelelor de protecție stradală, a amenajamentelor peisagistice cu funcție ecologică, estetică și recreativă;
- propune interzicerea temporară sau permanentă a accesului anumitor tipuri de autovehicole generatoare de disconfort pentru populație sau cu impact asupra mediului, construcțiilor și rețelelor edilitare;
- urmărește respectarea și aplicarea tuturor măsurilor de protecție a mediului cuprinse în Planul Urbanistic General;
Formulare
Pentru a veni în sprijinul populaţiei, acest serviciu vă pune la dispoziţie o serie de formulare tip folosite în activitatea curentă:
- Cerere pentru emiterea Certificatului de urbanism;
- Cerere pentru prelungirea valabilităţii Certificatelor de urbanism;
- Cerere pentru emiterea Autorizaţiei de construire/desfiinţare;
- Anexă la cererea pentru emiterea Autorizaţiei de construire/desfiinţare;
- Cerere pentru prelungirea valabilităţii Autorizaţiei de construire/desfiinţare;
- Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor (adresată Inspectoratului Teritorial în Construcţii);
- Comunicare privind începerea execuţiei lucrărilor (adresată Primăriei oraşului);
- Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor (adresată Inspectoratului Teritorial în Construcţii);
- Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor (adresată Primăriei oraşului);
- Machetă panou „Şantier în lucru“;
- Cerere pentru amplasare temporară a mijloacelor de publicitate;
- Cerere de eliberare aviz pentru ocuparea temporară a domeniului public/privat;
- Cerere pentru acordarea sprijinului tinerilor în vederea construirii unei locuințe proprietate personală în baza Legii nr.15/2003;
- Declarație autentificată notarial - Legea nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală;
- Declarație privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizației de construire;
- Cerere pentru eliberarea certificatului de atestare a edificării construcției;
- Cerere pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală și adresă;
- Cerere de solicitare a desemnării unui reprezentant al Primăriei rașului Sulina în vederea efectuării recepției la terminarea lucrărilor de construire;
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2022 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2016 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2015 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Trimestrul I - 2015
- Situaţia Autorizaţiilor de Construire eliberate în primul trimestru al anului 2015;
- Situaţia Certificatelor de Urbanism emise de Primăria oraşului Sulina în primul trimestru al anului 2015;
Trimestrul II - 2015
- Situaţia Autorizaţiilor de Construire eliberate în luna aprilie 2015;
- Situaţia Certificatelor de Urbanism emise de Primăria oraşului Sulina în luna aprilie 2015;
- Situaţia Certificatelor de Urbanism emise de Primăria oraşului Sulina în luna mai 2015;
- Situaţia Certificatelor de Urbanism emise de Primăria oraşului Sulina în luna iunie 2015;
- Situaţia Autorizaţiilor de Construire emise de Primăria oraşului Sulina în luna iunie 2015;
Trimestrul III - 2015
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2014 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2013 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2012 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2011 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna februarie 2011;
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna martie 2011;
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna aprilie 2011;
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna mai 2011;
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna iunie 2011;
- Situaţia Proceselor-Verbale de Recepţie la terminarea lucrărilor în luna septembrie 2011;
- Situaţia Autorizaţiilor de Construire emise de Primăria oraşului Sulina pe parcursul anului 2011;
- Situaţia Certificatelor de Urbanism emise de Primăria oraşului Sulina pe parcursul anului 2011.
Situaţii lunare întocmite pe parcursul anului 2010 de Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Domeniul Public și Privat, Lucrărilor Publice, Investițiilor, Protecției Civile și Gospodăririi Comunale Sulina:
Februarie 2010
Martie 2010
Aprilie 2010
Mai 2010
Iunie 2010
Iulie 2010
August 2010
Octombrie 2010
Noiembrie 2010
Decembrie 2010
Măsuri pentru reducerea riscului seismic la imobilele înscrise în Lista Monumentelor Istorice din România - oraș Sulina - conform O.G. nr.16/2011.
Ordonanţa nr. 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, completată și modificată prin Ordonanţa nr. 16/2011, face referire la necesitatea reducerii riscului seismic al construcţiilor, subliniind caracterul complex al acestor acţiuni de interes naţional, în contextul atenuării efectelor unui potenţial dezastru provocat de cutremure.
În cuprinsul acestui act normative sunt stabilite măsuri de intervenţie la construcţiile existente care prezintă niveluri insuficiente de protecţie la acţiuni seismice, degradări sau avarieri în urma unor acţiuni seismice.
O parte a acestor măsuri de intervenţie se constituie în obligaţii pentru proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, și asociaţiile de proprietari, precum și persoanele juridice care au în administrare astfel de construcţii.
Dispoziţiile menţionate în ordonanţa sus-menţionată fac trimitere și către construcţiile din zonele de protecţie ale monumentelor istorice, stabilite conform prevederilor legale în vigoare sau prin documentaţii de urbanism, avizate și aprobate conform legii.
Este bine de semnalat și faptul că soluţia de intervenţie pentru construcţiile nominalizate în Lista Monumentelor Istorice, pentru construcţiile existente în zonele de protecţie a monumentelor istorice, precum și pentru construcţiile din zonele construite protejate, definite potrivit legii, va respecta avizul conform emis de către Ministerul Culturii și Patrimoniului Naţional sau, după caz, de către serviciile publice deconcentrate ale acestuia, în condiţiile Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare.
Pentru corecta implementare a măsurilor ce derivă din obligaţiile pe care le au proprietarii unor construcţii existente pe teritoriul orașului Sulina și care prezintă niveluri insuficiente de protecţie la acţiuni seismice puteţi accesa „Lista Monumentelor Istorice din România“ - secțiunea dedicată orașului Sulina - apăsând pe buton.
Lista investiţiilor aflate în derulare la nivelul oraşului Sulina
- Modernizare D.C. - 2, oraş Sulina (investiţie realizată cu fonduri de la Guvern);
- Staţie epurare ape uzate menajere (investiţie realizată cu fonduri nerambursabile (60% din cheltuielile eligibile) de la Administraţia Fondului pentru Mediu şi din fonduri proprii);
- Reabilitare şi extindere a reţelelor de distribuţie şi a sistemului de canalizare, inclusiv staţii de pompare, în oraşul Sulina;
- Construire campus şcolar şi reabilitare sală de educaţie fizică şi sport (investiţie ce se realizează cu fonduri de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării);
- Bornare „Moşie oraş Sulina“;
- Ridicări topo;
- Lucrări cadastru - întocmire fişe corpuri de proprietate;
- Reactualizare P.U.G. oraş Sulina.
Lista proiectelor propuse a fi realizate în anul 2010
Lista proiectelor propuse a fi realizate în anul 2010:
- Reabilitare termică blocuri de locuinţe - oraş Sulina;
- Amenajare plaja Sulina;
- Drum de acces la obiectivul de investiţii „Amenajare plaja Sulina“;
- Înfiinţarea Centrului Cultural European - Sulina (clădire str. C.Negri, nr.10);
- Restaurarea, punerea în valoare şi introducerea în circuitul turistic a Complexului Cimiterial din oraşul Sulina, crearea de utilităţi conexe;
- Amenajare, reabilitare a falezei turistice a Dunării;
- Consolidare, amenajare, restaurare clădire cu destinaţia multifuncţională de turism, str.I - oraş Sulina.
Lista proceselor verbale de constatare a contravenţiilor
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.011, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: Enachescu Marian;
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.012, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: S.C. G & G. S.R.L.;
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.013, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: Ştefan Ludmila;
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.014, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: Sotir Petre;
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.015, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: S.C. Prodcom Antreprenor General S.R.L.;
- Proces-verbal de contravenţie, seria PRI, nr.016, încheiat în data de 05 februarie 2013. Contravenient: S.C. Prodcom Antreprenor General S.R.L.;
- Proces-verbal de contravenţie, nr.3914, încheiat în data de 16 iunie 2015. Contravenient: S.C. DAILY GROUP S.R.L.;